טקסס הולדם חוקים

תוכן עניינים

משחק הפוקר, או בשמו המעודכן "פוקר טקסס הולדם", כובש את העולם – יבשת אחר יבשת, ואם אתם רוצים להצטרף לאחד הטרנדים הפופולאריים כיום, רצוי ומומלץ להתחיל ללמוד מהבסיס. בשורות הבאות תגלו איך מתנהל משחק פוקר טקסס הולדם ברמת הבסיס וחוקי הברזל שלו. אז – איך משחקים פוקר טקסס הולדם?

טקסס הולדם חוקים
טקסס הולדם חוקים

פוקר טקסס הולדם חוקים

המטרה בפוקר טקסס הולדם, הסוג הפופולרי ביותר בעולם של משחק הקלפים הזה, היא ליצור את הצירוף הטוב ביותר של 5 קלפים מתוך שילוב של 5 הקלפים שעל השולחן ("קלפי קהילה") הגלויים לכולם ו-2 קלפים אישיים ("יד") שרק השחקן המחזיק אותם רואה. אבל לפני שמגלים מה מנצח מה, צריך להגיע לשלב חשיפת הקלפים  "שואודאון" והדרך לשם לא קלה.

בכל שלב במשחק, אם נשאר רק שחקן אחד עם קלפים, הוא זוכה בקופה. אבל אם 2 שחקנים או יותר משוכנעים שיש להם את היד הטובה ביותר, זה יכול לקחת הרבה זמן עד שנגיע לשם.

סביב שולחן פוקר סטנדרטי יושבים בין 5 ל-9 שחקנים. אם אתם משחקים עם החבר"ה כנראה אחד השחקנים ישמש כדילר (מי שמחלק את הקלפים), או שהתפקיד יעבור בין כולם, אבל בטורנירים מקצועיים ובבתי קזינו הדילר לא יהיה חלק מהמשחק עצמו. מה שיכול לבלבל כיוון שיש עמדה במשחק שנקראת "דילר", שלא קשורה בהכרח לשאלה מי מחלק את הקלפים. העמדה הזאת, המכונה גם "כפתור", היא הקובעת מי הראשון לדבר בכל תור, ואחרי כל סיבוב (שנקרא גם הוא "יד"( עוברת שחקן אחד שמאלה. המשחק מתנהל בכיוון השעון, והשחקן שמשמאל לדילר הוא הראשון לדבר בכל סבב הימורים. בחוקים תקפים כמובן גם כשמדובר במשחק פוקר אונליין.

ישנם 4 סבבי הימורים

ישנם 4 סבבי הימורים, המכונים "רחובות", והראשון בהם מתחיל עם חלוקת הקלפים. שני השחקנים הראשונים לדבר מהמרים הימור כפוי שנקבע מראש ("בליינדים"), כשהשחקן משמאל לדילר משלם חצי מהימור החובה ("סמול בליינד") והשחקן הבא משלם הימור חובה מלא ("ביג בליינד").

לדוגמא, אם גובה הבליינדים הוא 5-10, הסמול ישים 5 והביג ישים 10, וכל הימור שיבוא לאחר מכן חייב לפחות להשוות את גובה הביג בליינד.

אחרי שהבליינדים הכניסו כסף לקופה, הקלפים מחולקים וזה הרחוב הראשון – "פרי-פלופ". כל שחקן מקבל 2 קלפים, שרק הוא רשאי להסתכל בהם. הראשון לדבר הוא זה שמשמאל לביג בליינד, כיוון שהשניים שלפניו כבר מעורבים במשחק. לרשות כל שחקן עומדות 3 אופציות:

1. קיפול ("פולד")
להחזיר את הקלפים לדילר, שכמובן לא רשאי להסתכל בהם, ולחכות ליד הבאה בלי לשחק את הנוכחית.

2. העלאה ("רייז")
 להכניס לקופה יותר כסף מגובה ההימור הקודם. העלאה מינימלית חייבת להיות כפול מההימור הקודם, כך שאם הביג בליינד הוא 10 ואתה הראשון לדבר, העלאה תהיה לפחות 20. ההעלאה מקסימלית היא כל הצ"יפים שיש לך (קוראים לה "אול אין").

3. תשלום ("קול")
 להשוות את ההימור האחרון. אם ההימור האחרון היה הבליינד, כדי להשוות אותו צריך לשלם 10. אם מישהו העלה, כדי להשוות צריך לשלם את גובה ההימור.

הפרי-פלופ מסתיים כשהתור חוזר לשחקן האגרסיבי האחרון. כשמגיע תורו של הסמול בליינד הוא יכול להשוות את ההימור, אבל מכיוון שהוא כבר הכניס כסף לקופה הוא משלים את הסכום ולא מהמר את כולו. לדוגמה, אם מישהו הימר 20, הסמול בליינד יצטרך לשלם 15 כדי להשוות. אם הסמול בוחר לקפל, הימור החובה שהניח בתחילת היד לא חוזר אליו. אם אף אחד לא העלה והתור הגיע לביג בליינד, הוא יכול לבחור אם להעלות ולהכריח את מי שרוצה לשחק לשים יותר כסף בקופה, או לעשות "צ"ק" והמשחק עובר לסבב ההימורים הבא.

4. הרחוב הבא נקרא" פלופ"

הוא מתחיל בפתיחת 3 הקלפים הראשונים מתוך 5 קלפי הקהילה במרכז השולחן לעיני כולם. מכאן, המשחק נמשך בערך כמו השלב הקודם, אלא שכאן הראשון לשחק הוא הסמול בליינד, אחריו הביג וכן הלאה. כל שחקן בתורו יכול לפעול לפי האופציות הבאות:

אם אף אחד עוד לא הימר לפניו (ברחוב הנוכחי):
צ"ק: להעביר את התור לבא אחריו, בלי לזרוק את הקלפים.

הימור: להמר ולהכריח את השחקנים הבאים שרוצים לשחק להכניס כסף לקופה. גם כאן המינימום הוא הבליינד שנקבע מראש.

אם הוא ניצב בפני הימור:
תשלום:  להשוות את ההימור האחרון ולהמשיך לשחק.

העלאה:  להעלות את ההימור – שוב, המינימום הוא להכפיל אותו והמקסימום הוא כל הכסף ("אול אין").

קיפול:  לזרוק את הקלפים ולחכות ליד טובה יותר.

גם כאן, הרחוב מסתיים לאחר שהתור חוזר לשחקן האגרסיבי האחרון, או לסמול בליינד אם לא היתה פעולה אגרסיבית. אחרי שכל השחקנים שעדיין מחזיקים קלפים ביד שילמו את ההעלאה האחרונה, הדילר עורם את הכסף לקופה המרכזית ופותח את הקלף הבא, שנקרא יחד עם סבב ההימורים שאחריו "טרן".

השלב הזה מתנהל בדיוק באותו אופן כמו הקודם, וכשהוא מסתיים נפתח הקלף החמישי והאחרון, ה"ריבר".

גם הרחוב הזה משוחק באותה צורה אלא שהפעם, אם סבב ההימורים נגמר, התור חזר לאגרסיבי האחרון והוא לא נשאר היחיד עם קלפים ביד, הגיע הזמן לשואודאון: חשיפת הקלפים וניצחון של היד הטובה ביותר.

אבל מהי היד הטובה ביותר? כמו שאמרנו, כל שחקן יכול להרכיב את הצירוף הטוב ביותר של חמישה קלפים משילוב של 2 הקלפים ביד שלו ו-5 קלפי הקהילה על השולחן. דירוג הידיים הוא די פשוט, והוא הולך בצורה כזאת (מסודר לפי סדר הכוח – מהיד הפשוטה ועד הטובה ביותר):

חוקים הנוגעים לדירוג הידיים בפוקר:

•  קלף גבוה: אם אין לאף אחד צירוף מאלה הרשומים כאן למטה, מנצח מי שיש לו את הקלף הגבוה ביותר, כש-2 הוא הנמוך ואס הוא הגבוה.

•  זוג: מי שיש לו זוג מנצח שחקן ללא אף צירוף, כשאם לשני שחקנים יש זוג – הזוג הטוב יותר מנצח. מניח שאין צורך לספר לכם שאותו הכלל תקף גם לגבי הצירופים הבאים.

 • זוגות (גם "זוגיים"): שני זוגות מנצחים זוג אחד. פשוט מאוד.

 • שלישיה (גם "סט"): שלושה קלפים זהים. הם יכולים להיות שני קלפי קהילה ואחד אצלכם ביד או שניים ביד ואחד על השולחן.

•  רצף (גם "סטרייט" או "קנטה"): חמישה קלפים רצופים. 3-4-5-6-7, לדוגמה. במקרה הזה, אס יכול להיות הקלף הגבוה ביותר ברצף של 10 עד אס או הכי נמוך ברצף של אס עד 5. רצף חייב להיות חמישה קלפים. רצף של ארבעה קלפים, 6-7-8-9 לדוגמה, לא שווה כלום.

•  צבע (גם "פלאש", "צורה"): 5 קלפים באותו צבע, כלומר מאותה הסדרה – לב, יהלום, עלה או תלתן. כמו ברצף, חייבים 5 קלפים בדיוק, אבל שימו לב ש-2 יהלומים ו-3 לבבות לא נחשבים למרות שכולם אדומים. הצורה על הקלפים חייבת להיות זהה. אל תעשו את הטעות של טופר גרייס ב"אושן 11".

 • פול האוס: שלישיה וזוג ביחד. פול האוס נחשב לאחד השילובים הטובים ביותר במשחק.

 • רביעיה (גם "קוואד", "קארה"): 4 קלפים זהים, כלומר כל הקלפים מהערך הזה בחפיסה. אחת הידיים הנדירות ביותר במשחק, ואם יש לכם אותה כנראה שניצחתם, אלא אם כן למישהו יש –

 • רצף-צבע (גם "סטרייט פלאש", "פוקר"): היד החזקה ביותר. חמישה קלפים רצופים מאותה הסדרה. 6-7-8-9-10 שכולם תלתן, לדוגמה. הצירוף הגבוה היותר של סטרייט פלאש הוא 10 עד אס מאותו צבע, והוא נקרא "רויאל פלאש". זו היד הגבוהה ביותר האפשרית.

אבל כזכור, לפני שמגיעים לשואודאון יש דרך לא קצרה לעבור. סבב פרי-פלופ, סבב פלופ, סבב טרן וסבב ריבר. בכל שלב באחד מהרחובות הנ"ל יכול להיווצר מצב בו רק שחקן אחד נשאר ביד, לאחר שאף אחד לא שילם את ההימור שהוא ביצע, ובמקרה הזה הוא זוכה בקופה ללא מתחרים. השחקן שזכה בקופה מבלי להגיע לשואודאון לא חייב להראות את הקלפים שלו אלא יכול פשוט לזרוק אותם לדילר, וכך אף אחד לא יוכל לדעת אם היתה לו יד חזקה או שהוא בילף.

הטעות הנפוצה ביותר בקרב מתחילים היא לחתור לכיוון השואודאון, אבל האמת היא שבמשחק אולטימטיבי צריך לכוון לזכות בקופה עוד קודם לכן, על מנת לא לחשוף מידע. רוב הידיים, למעשה, בכלל לא מגיעות לשלב חשיפת הקלפים, וכך גם אמור להיות.

השיעור הבסיסי הנוגע בעניין חוקים טקסס הולדם

אז זה השיעור הבסיסי באיך משחקים פוקר, זה בעצם הבסיס של פוקר טקסס הולדם. כל שחקן, חובבן או מקצועי, כזה שמשחק עם חברים פעם בשבוע או כזה שמשתתף בתחרויות היוקרתיות בעולם, התחיל מללמוד את החוקים הבסיסיים האלה. זאת נקודת הפתיחה, אבל אף אחד עוד לא הסתפק רק בזה. רוצים ללמוד עוד על חוקים של פוקר? זקוקים להשתמש בכלי מחשבון פוקר אמין?
האתר הרשמי של 7XL ישראל ילמד אתכם כל מה שצריך.

7xl להורדה לאנדרואיד
7xl להורדה לאייפון
7xl להורדה למחשב

ריזכנו עבורכם אוסף שאלות נפוצות שבדרך כלל נשאלות, במידה ויש לכם שאלות נוספת, סוכן 7XL מחכה לכם זמין ב – Whatsapp.

  • רויאל פלאש: חמשה קלפים באותו צבע ברצף עולה, החל מעשר ועד אס.
  • סטרייט פלאש: חמישה קלפים באותו צבע ברצף עולה, ללא הגבלה על הקלף הגבוה.
  • קארה: ארבעה קלפים מאותו מספר.
  • פול האוס: שלושה קלפים מאותו מספר ושני קלפים מאותו מספר אחר.
  • צבע: חמישה קלפים באותו צבע, ללא הגבלה על מספרם או רצף.
  • להעלות: להוסיף סכום כסף להימור הקיים.
  • להשוות: להוסיף סכום כסף שווה להימור הקיים.
  • להתקפל: לוותר על היד ולפסול את כל ההימורים שלך עד כה.
  • לבדוק: לא לעשות כלום, ולבחור להמשיך לשלב הבא ללא הימור נוסף (אפשרי רק אם לא היו הימורים לפניך).

במקרה זה, הידיים מוכרעות על פי הדירוג של הקלפים הגבוהים ביותר. לדוגמה, אם שני שחקנים מחזיקים בשני זוגות, הזוג הגבוה יותר ינצח. אם גם הזוגות זהים, היד תוכרע על פי הקלף הגבוה ביותר שאינו חלק מהזוג.

4. מהן הטעויות הנפוצות ביותר שעושים שחקני טקסס הולדם מתחילים?

  • משחק ידיים חלשות מדי: שחקנים מתחילים נוטים לשחק ידיים רבות מדי, גם כאשר הן אינן חזקות מספיק. חשוב לבחור בקפידה את הידיים שבהן אתם משחקים, ולהתרכז בידיים חזקות בעלות סיכוי גבוה לזכייה.
  • הימור יתר: שחקנים מתחילים נוטים להמר יותר מדי כסף, גם כאשר אין להם יד חזקה. חשוב להימורים בצורה אסטרטגית, ולהשתמש בהימורים כדי להפעיל לחץ על שחקנים אחרים ולגרום להם להתקפל.
  • אי קריאה נכונה של שחקנים אחרים: שחקנים מתחילים נוטים לקחת החלטות שגויות כתוצאה מקריאת שחקנים אחרים בצורה שגויה. חשוב לנסות להבין מה שחקנים אחרים חושבים, ומה הם עשויים לעשות בהתבסס על היד שלהם ועל ההימורים שלהם.